3 tips der får dine brochurer til at skille sig ud

I dag er det vigtigt at skille sig ud, da mængden af reklamer og brochurer vokser kraftigt.

Der er en række ting du kan gøre, for at sikre, at jeres tryksag ikke falder for meget ind i mængden. Det kræver lidt kreativitet, og måske lidt arbejde med trykkeriet, men der er masser af kreative tips at tage fat op. Vi har prøvet at samle nogle af de tips du kan bruge, i denne artikel.

Undgå stock fotos

Når du skal i gang med at vælge billedmateriale, er det vigtigt at du kommunikerer til målgruppen. Særligt os danskere er vant til høj kvalitet på kommunikationen, og ved at undgå de klassiske stock-fotos, kan du undgå den første sortering i kundens hovede. Det første touch-point, hvor kunden lynhurtigt vurderer, om denne tryksag er aktuel for ham/hende.

Vi er blevet gode til at gennemskue, at pigen der smiler perfekt med 10% ren hud og perfekt krop, nok ikke kommer fra afsender-virksomheden, men nærmere fra et fotostudie hos en stock-fotograf.

Husk en call-to-action

Det næste handler om at gøre det let for modtageren, at tage action på tilbudet.

Udtrykket “call-to-action” stammer fra online verdenen. Det henviser til, at gøre det så let for modtageren som muligt, at reagere på budskabet. Hvis din brochure handler om at få modtageren til at kontakte en af jeres sælgere, så skriv “Kontakt vores sælger for et tilbud”, i stedet for blot at have jeres webadresse eller telefonnummer i bunden.

Det virker måske indlysende, men psyken reagerer på at modtage klare instrukser på denne måde, og ved at skrive direkte hvad du ønsker, viser undersøgelser, at modtageren i højere grad vil tage action, og rent faktisk kontakte oftere.

Inddrag en personlig kant

Endnu et tip er, at såfremt du ønsker det høje engagement, er at huske at gøre et hele lidt mere personligt.

I dag fungerer det i stigende grad godt, at tale mere dagligdagsagtigt til kunderne, og ikke være distanceret bag lange tekniske ord, og et højt lix-tal.

Læs flere tips omkring dette hos denne guide fra Adobe.

Print på kvalitetspapir

Når brochuren er klar, og der er fuldstændig styr på indholdet, er det næste skridt selve printet.

Hvad mange virksomheder glemmer er, at fornemmelsen af papiret (kvalitet vs. ikke-kvalitet) også har betydning i forhold til at skille sig ud, og her er papirkvaliteten eksempelvis særlig vigtig.

De fleste trykker på ganske almindeligt papir, og det handler jo om at gøre brug af alle kneb, så hvorfor ikke vælge noget papir i særlig høj kvalitet? Dette er noget der kan imponere og få jer til at stå ud med jeres tryksag.

Læs mere her hos onlineprinters.dk om kvalitetspapir til printeren, og hvad du kan gøre selv og med hjælp fra deres side.

You may also like...